כיצד משחקי דמיון מתפתחים?

ילדים בכל העולם יוצרים עולמות של דמיון. תופעה זו – משחקי דמיון – הוכתרה כבר לפני עשרות שנים כאחת הפעילויות החשובות ביותר להתפתחות הקוגניטיבית והחברתית של ילדים. אך למרבה הפלא, 50 שנים של מחקר לא הצליחו לספק בסיס מדעי חזק דיו לאותם יתרונות התפתחותיים שרבים כל כך בטוחים בהם. למה בעצם? גם אם אתן מזהות […]

כיצד מתפתחת אמפתיה?

פוסט אורח באדיבותה של ד”ר פלורינה יוזפובסקי, חוקרת אמפתיה מאוניברסיטת בן גוריון בנגב. נגה בת השלושה חודשים התעוררה מהשנ”צ במצב רוח טוב. עכשיו היא בזמן בטן, משחקת עם הצעצועים שאמא השאירה על משטח הפעילות. לפתע, אחיה הגדול נתקל בספה, נופל על הרצפה ומיד מתחיל לבכות. כיצד נגה תגיב? האם המצוקה של אחיה הגדול בכלל תעניין […]

האם צעצועים על בטריה תורמים להתפתחות?

המהפכה הטכנולוגית הגיעה בעשורים האחרונים גם אל שוק הצעצועים. צעצועים קלאסיים כמו רעשנים, בובות או קוביות נדחקו הצידה לטובת צעצועי הדור הבא: החל מבובות שמשמיעות קולות של חיות, דרך טלפון נייד לתינוק ועד למובייל שמדקלם את כל האלפבי”ת ומקרין את האותיות על התקרה. בקיצור, כל אותם צעצועים מצפצפים, מנגנים, שרים ומדברים המשווקים תחת השם המפוצץ […]

בריונות: השלכות ומעשים

בריונות בישראל ובעולם נפוצה הרבה יותר מדי מכדי שנוכל להתעלם ממנה. בפרק הקודם גילינו מיהו הבריון ומיהו הקורבן ומהן הסיבות שעשויות להוביל ילדים אל המקומות האלו. ועתה, הגיע הזמן לברר מה ההשלכות של בריונות, האם גם הקהל שעד לבריונות משלם את המחיר ואולי השאלה החשובה מכל- כיצד נוכל להגן על ילדינו מפני בריונות. שנתחיל? סטרס […]

בריונות: קווים לדמותה

בריונות היא אולי אחד הפחדים הגדולים ביותר שלנו כהורים. אף אחת מאיתנו לא מייחלת שהילד או הילדה שלנו ימצאו את עצמם באחד משני הצדדים של המטבע: בריון או קורבן. אבל תקוות לחוד ומציאות לחוד. לפי דו”ח המוגנות של ילדי ישראל לשנת 2016, למעלה משני שליש מילדי בית הספר חווים בריונות בתדירות כלשהי במרחב הפיזי או […]

האם תינוקות נולדים עם חוש מוסרי?

ניווט בעולם החברתי דורש מאיתנו כל הזמן להעריך את האנשים שסביבנו: “הוא נראה לי בן אדם טוב”, “מרגיש לי שאפשר לסמוך עליה”, “הילד הזה זקוק לעזרה שלי”. ואם תחשבו על זה רגע, מדובר במשימה לא טריוויאלית בכלל (רק תנו למחשב לנסות). מתי למדנו לעשות את זה? האם רכשנו את היכולת הזו אך ורק מצפייה באחרים? […]

מתי מתחיל לחץ חברתי?

לחץ חברתי לא פוסח על אף אחת מאיתנו. לא רק שאנחנו מוצאות את עצמנו מאמצות טרנדים שרירותיים ושיגעונות חולפים, אנחנו אפילו מתאימות את עצמנו לדעת הרוב כשלמעשה לעיתים קרובות אנחנו יודעות טוב יותר בעצמנו. רק נסו להיות הורים, ותיווכחו בעצמכם. אז מתי מתחיל כל הסיפור הזה של לחץ חברתי?לחץ חברתי לא פוסח על אף אחת […]

למה כדאי לדבר עם ילדים על העבר?

מרגע שילדים מצליחים לחבר שתי מילים יחדיו, מתישהו סביב גיל שנה וחצי, הם מתחילים להתייחס לחוויות שקרו להם בעבר. ועדיין, בשלבים המוקדמים בהתפתחות ילדים זקוקים לנו, המבוגרים, שנעזור להם להבנות את יכולתם המתפתחת לדבר על העבר. מה הכוונה? תינוקות עשויים לספק לנו מילה או שתיים, אבל אנחנו אלו שיכולות לקחת את אותן מילים בודדות ולהכניס […]

למה כדאי לשיר לתינוקות?

רבות נכתב על חשיבותו של החיבור, או הבונדינג, בין האם לתינוק. ויש לכך סיבות טובות. מחקרים מצאו שלטיב הבונדינג עשויות השלכות ארוכות-טווח על התפתחות מערכת היחסים בין האם לילד ועל התפתחות הילד באופן כללי. אבל מה זה בונדינג בעצם? התקשרות? לא בדיוק. בונדינג הוא התהליך שבו האם מפתחת קשר רגשי כלפי התינוק שלה ומתמלאת מוטיבציה […]

מהו הזמן “הנכון” לשלוח את הילד לגן?

ביום שבו תינוקת מגיעה אל העולם השעון מתחיל לתקתק. 15 שבועות. היכון, הכן, צא. בין אם את רק מחכה שהזמן יחלוף ובין אם את לא רוצה שחופשת הלידה תיגמר לעולם, השבועות מתקצרים, המקומות בגן נתפסים ולך ולמשפחתך אין הרבה ברירה אלא להחליט- האם לשלוח את הילד לגן או לחכות עוד קצת שיגדל? השאלה “מתי לשלוח […]

הילד שלך רגיש במיוחד?

סדרת הרצאות מבוססת־מחקר תעזור לך להבין לעומק את הרגישות של הילד שלך ואיך לגשת אליו נכון.

ועכשיו במחיר השקה עד ה-11.5:

במקום 195 ₪
קוד קופון: מוקדמת